Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

tisdag 21 september 2010

DeathSpank

Det tog ett tag innan jag ladda ner Deathspank och jag måste verkligen säga att jag väntade för länge.
Detta är ett sjukt roligt och trevligt spel. Har skrattat så mycket åt detta spelet och deras humor. Rösterna är helt underbara och man skrattar eller små flinar hela tiden. Grafiken är väldigt charmig och det är en fröjd för ögat att titta på. Man kan säga att det är ungefär som Fabel fast inte så seriöst i storyn.  Det är ett adventure hack and slash/rpg spel som bygger på att man är en hjälte som ska hitta The artifact och sen blir det bara nerförsbacke och där är en massa side quest som man kan göra.
Det kommer ett nytt Deathspank på onsdag och det ska jag verkligen  skaffa för det kan ju bara bli bättre än vad det redan är.

När man sitter där på Psn eller på xbox marketplace och ser ett spel som kostar 120kr så tror jag att det kommer vara roligt i en liten stund och sen skiter man i spelet. Men jag kan nog lätt säga att Deathspank kunde lika gärna ha sålts i affärer. Det är lätt värt mer än 120kr och jag har redan spenderat en massa timmar i spelet men är inte klar med det än och jag tror detta kommer vara ett sådant spel som jag verkligen kommer göra allt för att maxa allt. Det är bara kul att gå och prata med de personer som ger ute questen för att de kommer alltid säga något konstigt som får en att skratta till lite. Det påminer lite om en serie som gick på Cartoon Network innan som hette The Quest. Där är en sorts barnslig humor i det och de har verkligen lyckats göra det på ett sådant sätt att det inte blir för mycket och att de inte går över gränsen så det bara blir löjligt eller barnsligt.

Så om ni inte har det och har lite pengar över så säger jag bara en sak till er, köp Deathspank och njut av ett spel som verkligen kommer förvåna er och jag kan lova att ni kommer skratta och att ni kommer älska detta underbara spelet. Det är ren spelglädje att spela det och jag kommer verkligen köpa det nya som kommer och jag hoppas verkligen att det kommer mer efter det nya som kommer nu. Mer Deathspank åt folket och jag hoppas det kommer fler billiga och roliga spel på Psn och xbox marketplace. Gå och köp det nu och njut av det, för nu ska jag gå och spela lite Deathspank.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar