Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

tisdag 12 oktober 2010

Mafia 2

Har spelat mer och mer av Mafia 2 och jag måste erkänna att jag verkligen gillar det. Man vill bara vet mer av storyn så man glider inte runt så mycket som man gör i Gta4 och det är helt underbart. Storyn i detta spelet suger verkligen in en i spelet och man vill bara gå vidare för att se vad som händer. Det känns verkligen som man spelar en gammal maffia film och grafiken är ju helt underbart. Det räcker ju med att starta upp spelet och komma till menyn där man ser staden i bakgrunden och röken som kommer ur skorstenen, kan bara säga att det är sjukt snyggt.

Detta är ett sådant spel som jag verkligen kommer gör allt för att försöka hitta allt och klara det på den svåraste svårighetsgraden. Detta är ett spel som jag har gått och förälskat mig i. Det har sina buggar och sina defekter men det har alla spel och det kommer man inte ifrån, men här gör det inte så mycket för den stora helheten är så sjukt bra och så sjukt snyggt. Jag har spelat igenom mafia till pc ett par gånger och jag gillade verkligen det spelet också men detta är så sjukt mycket bättre på alla sätt och nivåer, men de hade en sjukt bra story i ettan också och det har det verkligen här också. Jag rekomenderar verkligen detta spelet till alla som gillar maffia filmer från 70/80 talet och ni kommer verkligen känna igen er i storyn och grafiken är bara så underbar att kolla på så man nästan blir tårögd.

Köp, spela och njut av ett av de bästa spelen just nu. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar