Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

onsdag 20 oktober 2010

YoYo Games

Har hittat ett litet program som heter gamemaker och det verkar vara lite skoj. Har precis dragit ner det till min data så man får se om det är något lätt att lära sig och att använda. Gamemaker är ett program där man kan göra sina egna spel helt gratis och där verkar finnas en stor community om man skulle behöva lite hjälp eller råd. Eftersom detta är den stora drömmen för mig att jobba med spel eller att göra spel så ska jag verkligen testa det och se om man kan lära sig något eller se om man kan få lite passion för det och lära sig de svåra sakerna och kanske göra något som en hobby. Bara kolla på den snubben som gjorde minecraft och hur mycket pengar han har tjänat på det och hur mycket folk som älskar det spelet. Nä nu ska jag ta ut hunden och sen ska jag sätta mig ner och se om denna gamla gubben kan lära sig något nytt ikväll. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar