Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

söndag 10 oktober 2010

Veckans inköp

Då har man varit och köpte lite nya spel denna veckan och det kändes helt underbart som vanligt. Jag köpte Mafia 2, Bioshock 2, Fable 2 och The orange box.

Mafia 2: Har bara börjat spela detta spelet om måste säga att jag verkligen gillar det och man kan inte jämföra det med GTA4. Mafia 2 är verkligen story baserat och man känner inte så mycket för att bara glida runt och sno bilar som i gta4 utan man vill göra uppdragen och gå vidare i storyn. Grafiken är helt underbar och jag gillar verkligen hur staden ser ut och musiken som de spelar på radion. Eftersom jag inte har kommit så långt så kan jag inte säga om man blir uttråkad eller om uppdragen kommer bli samma hela tiden men än så länge är det verkligen helt underbart spel. Tror även att spelet är så bra för att jag verkligen gillar alla de gamla maffia filmerna och detta är så när man kan komma till de filmerna.

Fable 2: Detta är verkligen ett helt underbart spel för de som gillar action/adventur rpg. Grafiken är helt underbar och när solen går upp så är det nästan som man tappar hakan för så snyggt det är. Har inte kommit så långt i i detta spelet och jag kommer verkligen inte stressa heller utan jag kommer njuta av varje minut. Gillar även hur de har gjort så att man kan bli ond och god. Jag vet inte hur det kommer gå men just nu lutar jag lite mer på den onda sidan. Ni som har ett xbox 360 och inte spelat fable 2 måste jag bara säga att ni missar nog ett av de bästa spelen som har kommit till xbox 360.

Bioshock 2: Har inte testat det och kommer inte spela detta på ett tag eftersom en vän till mig har lånat de första bioshock och jag har inte spelat det än så detta får vänta tills det första spelet är avklarat.

The orange box: Köpte detta för 169kr och fick Half life2, Half life 2 episode One, Half life 2 episode2, Portal och även Team Fortress 2. Det är verkligen mycket spel för de 169kr. Jag har testat TF2 lite snabbt och måste säga att jag gillar det som fan. Grafiken är lite comicbook stil och hela spelet har en skön humor över sig. Det känns lite löjligt men ändå känns det väldigt seriöst på något sätt och samtidigt känns det lite som att de har blivit inspirerade från filmer från 60/70 talet. Kommer nog bli en massa timmar med TF2 framöver.
Har även testat Portal för första gången och jag gillar hur det ser ut och hur man spelar det, trodde verkligen inte det skulle vara så roligt som alla sa att det va. Nästan så man kan säga att jag ser i fram i mot Portal 2 som kommer. Half life 2 har jag till min Pc också och jag verkligen älskar de spelet men jag har aldrig spelar episode 1 eller 2 så det ska bli roligt att spela dem.

Detta är det första intrycket av dessa spel och jag kommer fördjupa mig i dem och skriva mer om de under tiden som jag spelar dem och vad jag tycker om dem eller vad som ändras i dem.

Dags för lite spel nu så ni får ha de så bra. Rock On   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar