Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

måndag 10 september 2012

12 veckors utmaningen

Nu är det så att en god vän till mig har utmanat mig till en viktminsknings utmaning. Från och med idag och 12 veckor framåt ska vi tävla om veckopris och tillslut det stora priset. Vi vet dock inte vad prisen kommer vara än men jag vet att det kommer ha något med spel att göra i alla fall. Vi väger oss på måndag morgon och den som har tappat mest vikt under veckan är vinnaren den veckan.

Jag själv känner mig väldigt redo för denna utmaning och välkomnar den med öppna armar och ett oerhört stort sug på att vinna. Dock så börjar det lite dåligt för mig då jag har lyckats sträcka ryggen på vägen till jobbet och nu har jag sjukt ont. Då jag brukar cykla till jobbet och gjorde även det imorse får jag se det ända positiva i sträckningen att jag fick gå hem från jobbet, då jag ej kunde sitta på cykeln på grund av smärtan i ryggen.

Jag kommer inte bli helt deppig och ge upp för lite rygg smärta och förhoppningsvis kommer den försvinna väldigt snabbt igen. Planen är nu att försöka att leva så sunt som möjligt och göra mitt bästa att rör på mig medan jag har smärtor i ryggen. När smärtorna är helt borta ska jag börja spring och köra lite hemma. Detta kommer bli helt perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar