Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

söndag 16 september 2012

Tights eller Vindbyxor

Nu sitter jag med det stora beslutet, ska man köpa tights eller vindbyxor för löpningen? Jag vet inte om jag vågar bege mig ut i löparspåret med ett par tights på min fladdriga kropp. Kanske vågar om man har ett par shorts ovanpå men det skulle nog ta ett bra tag innan jag springer i bara tights.  Måste ju även säga att vindbyxor lockar som fan men jag vet inte om jag kommer vara obekväm i dem med tiden. Men det är en grym känsla att sitta och kolla på löparkläder och andra trevligheter som kan göra löpning lättare och mer bekväm.

Idag var jag ute på en 3.2 km lång runda och det kändes helt ok fram till slutet då mina kläder var helt blöta av svett. Detta är en av anledningarna till att jag nu ska köpa ordentliga löparkläder för att förbättra min löpning ännu mer och med tiden vinna utmaning som jag och min kompis har igång.

Kanske ska önska sig en massa löparkläder i födelsedagspresent då man nu fyller 30 och börjar bli gubbe. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar