Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

tisdag 4 september 2012

GeeKCoN 2012

I slutet på September så smäller det till hemma hos mig för då kommer jag och några bekanta kör vår första GeekCoN Weekend. Detta kommer vara en helg där vi kommer spela, nörda och spela ännu mer. Tanken är att vi ska träffas på lördagsförmiddagen för då vandra in till stan och köpa lite Magic The Gathering Booster Packs för att sedan kör en Draft turnering. Där kommer även vara turneringar i andra spel som Street Fighter 4, CoD och en massa andra. Ska försöka fixa ihop något fint som man kan vinna, skulle vara härligt med en pokal som man kan tävla om varje år, får se vad jag kan fixa fram.

Det ända vi vet med säkerhet är att detta kommer vara en helg full med glädje, kärlek, nörderi och en jävla massa skratt. Min kära sambo och dotter har gått med på att lämna lägenheten för helgen så vi grabbar kan få spela och att grabbar kan få sova över. Jag är redan sjukligtpepp för denna helgen och hoppas verkligen att tiden kommer gå snabbt så vi kan få uppleva denna nördhelg.

Vi ska göra allt i vår kraft att dokumentera denna stora händelsen och förhoppningsvis är detta en början på en fantastisk tradition som kommer vara långt ut i gubbdagarna. Ska försöka att göra det minst en gång om året men jag hade gillat att göra det en gång på hösten och en gång på våren. Vi får helt enkelt se hur det går denna gången men jag ska göra mitt bästa som host för den första GeekCoN.

2 kommentarer:

  1. Jävlar vad gott det låter! Smått avis att man inte är en Malmöbo längre!

    SvaraRadera
  2. Ja det kommer bli en episk helg.

    SvaraRadera