Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

tisdag 4 september 2012

GeeKCoN 2012

I slutet på September så smäller det till hemma hos mig för då kommer jag och några bekanta kör vår första GeekCoN Weekend. Detta kommer vara en helg där vi kommer spela, nörda och spela ännu mer. Tanken är att vi ska träffas på lördagsförmiddagen för då vandra in till stan och köpa lite Magic The Gathering Booster Packs för att sedan kör en Draft turnering. Där kommer även vara turneringar i andra spel som Street Fighter 4, CoD och en massa andra. Ska försöka fixa ihop något fint som man kan vinna, skulle vara härligt med en pokal som man kan tävla om varje år, får se vad jag kan fixa fram.

Det ända vi vet med säkerhet är att detta kommer vara en helg full med glädje, kärlek, nörderi och en jävla massa skratt. Min kära sambo och dotter har gått med på att lämna lägenheten för helgen så vi grabbar kan få spela och att grabbar kan få sova över. Jag är redan sjukligtpepp för denna helgen och hoppas verkligen att tiden kommer gå snabbt så vi kan få uppleva denna nördhelg.

Vi ska göra allt i vår kraft att dokumentera denna stora händelsen och förhoppningsvis är detta en början på en fantastisk tradition som kommer vara långt ut i gubbdagarna. Ska försöka att göra det minst en gång om året men jag hade gillat att göra det en gång på hösten och en gång på våren. Vi får helt enkelt se hur det går denna gången men jag ska göra mitt bästa som host för den första GeekCoN.

måndag 3 september 2012

Den nya drogen!!!

Igår söndag var jag uppe i Hässleholm för att ha nörd häng med boysen. Det blev ett par rundor Magic The Gathering som vi nu alla är helt beroende av. Jag vill spela mer, mer och ännu mer men känner ingen i Malmö som håller på med det och det är inte jätte ofta man kommer iväg göt att träffa boysen. Ska dock försöka ändra på det så vi kan spela lite mer.

Snart kommer även den nya expansionen till Magic och som jag längtar tills den dyker upp. Jag har redan förbokat ett Fatpack från Webhallen.

lördag 9 juni 2012

Dags att dö

Då jag jobbar och har mindre tid över för andra saker i livet så  har jag nu valt att lägga ner denna bloggen. Ni som vill följa med mig på äventyr och andra galna saker får helt enkelt följa mig på Twitter @Ibearman eller på den andra bloggen som jag skriver på http://spelsoffan.wordpress.com/. Har ni Instangram så kan ni självklart följa mig där också och där heter jag ibjorn.

Jag hoppas vi har haft det trevligt tillsammans under denna tiden och att ni kommer hänga med mig på de andra sakerna som jag pysslar med. Ha en underbar tid och njut av era dagar. =)