Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

onsdag 10 augusti 2011

KIllzone 2 och 3

Nu är det så här att jag har spelat lite Killzone och måste verkligen säga att jag är sjukt överraskade över hur jävla bra de spelen är. Jag kommer ihåg way back in the days när jag testade Killzone till Ps2 och tyckte det va ok men inte mycket mer än så. Men tvåan och trean är verkligen sjukt härliga och väldigt underskattade.




Det va ju ett tag sen Killzone 2 kom ut men jag spelade det först nu för några dagar sen och jag kan verkligen säga att jag ångrar att jag inte har testat detta magiska spelet innan. Alla pratar om CoD och BF serierna men jag måste nog säga att folk glömmer denna under bara spel serie n som heter Killzone. Jag själv tycker att Killzone ger mer glädje än vad båda de serierna och storyn är bättre och mer varierande. Jag kan inte säga så mycket om multiplayern då jag inte har testat det än men lovar att jag ska göra det så snart jag har tid, dock blir det nog Killzone 3 då .
Där är inte mycket man kan klaga på när man spelar Killzone 2 efter att man har spelat trean. De saker som jag inte va nöjd med i tvåan har de ändrat till trean och gjort bättre.


Allt man kan säga om Killzone 3 är att det är större, bättre och snyggare. Det känns som spelet ger spelare en stor variation och man känner sig stressad då man måste stoppa en invasion. Ljudeffekterna i spelet ger mig gåshud och ibland skjuter man av en salva bara för att få höra det underbara ljudet. Ibland känns det som jag spelade igenom det för snabbt och stannade inte upp och tittade runt mig hur snyggt det egentligen va. Jag kommer lätt att spela detta igen och jag ska försöka att klara det på det svåraste bara för att jag vill och kan. För er som inte har spelat det men gillar CoD, BF och har ett Ps3, bör verkligen köpa dessa underbar spel.

Killzone 2 får en 7,5 av 10
Killzone 3 får en 8.5 av 10

Keep On Gaming

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar