Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

torsdag 4 augusti 2011

Ledighet, LCHF, Motion och annat

Har precis pratat med Försäkringskassan och det ser ut som jag kommer vara ledig från den 12 september till den 1 Maj. Har dock 3 veckors semester där i September men det ska ändå bli så sjukt härligt att spendera denna tiden med min dotter. Kommer bli en hel del bus och förmodligen lite häng på en massa olika ställen. Måste dock köpa en massa varmare kläder för att klara av att vara ute hela vintern och busa med dottern. Jag har inte riktigt fattat att jag ska vara ledig så länge och jag tror det kommer kännas väldigt konstigt i början när jag inte har något jobb att gå till. Vad ska man gör varje dag och hur ska man spendera den. Blir nog några timmar på biblioteket med alla spel tidningar som de tar in.

I lördags började jag med LCHF dieten och det känns helt ok men det har varit jäkligt tufft de första dagarna. Man måste verkligen äta en himla massa fett för att bli riktigt mätt. Jag fattade inte för än nu hur mycket pasta och potatis mättar en. Det är även jäkligt svårt att inte äta något sött på kvällen eller dricka en Dr Pepper när man sitter och spelar lite tv spel. Äntligen börjar det känns som att sockersuget är borta och att det börjar bli lite lättare att stå i mot allt onyttigt som finns här i denna världen. Jag kör en strikt diet nu till början och se hur kroppen kommer må efter några dagar eller veckor men än så länge så känns det mycket bättre och jag tror att det bara kommer bli bättre med tiden. Ska surfa in på http://www.lchfrecept.com/ och se vad man kan hitta för gott där. Just nu har jag gjort lite på må få och försökt komma på lite saker själv men det känns skönt att få lite inspiration.

Har även börjat motionera de senaste dagar med min dotter också eller jag går med vagnen när hon ska sova. Har blivit runt 9 km varje gång vi har vart ute och det känns himla skönt. I början lyssnade jag mycket på musik men blev så himla trött i huvudet av det så nu har jag börjat lyssna på en massa olika podcasts om spel och annat nörderi. När man lyssnar på podcast så känns det nästan som man är ute och går med sina vänner och jag kan verkligen rekommendera RadioGamer, Loading Live och man kan hitta dem på Itunes och på Radiogamer.se eller Loading.se. Så det ska bli roligt att se vad som händer med kroppen nu med dieten och motionen, kommer förmodligen bli en super modell, eller inte. Anledningen för att motionera och äta lite mer åt det rätta håller är för att jag vill leva ett långt liv med min sambo och vår familj. Vill även ha energi till att busa med min dotter hela dagar och bara ha det gött.

Och nu till lite tv spels prat och annat mysigt. Jag har precis klarat av Killzone 3 och kommer skriva ett större inlägg om mina tankar om spelet. Har även börjat spela om Mass Effect 2 som maleshep som ska vara så ond som möjligt och så taskig som det bara går. Har även en massa andra spel som jag har köpt igenom tradera som ska spelas igenom men det känns som jag har en himla massa tid till det när det blir lite sämre väder och vinter.

Nä nu är det dags för lite frukost och en stor härlig kopp kaffe. Ha d gött and Keep On Gaming.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar