Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

måndag 23 januari 2012

Assassins Creed 2

Då jag nu har klarat av det första Assassins Creed har jag äntligen påbörjat det andra i serien och det första som har trophys att jaga, vilket alltid är ett plus i min bok.
Alla man pratar med säger att det första blir väldigt tråkigt efter ett tag och det kan jag tänka mig om man försöker gör allt som går att göra. Då där inte vara några trophys att jaga så bestämde jag mig endast för att spela igenom det för storyn.

Redan från början i tvåan märker man hur mycket de har ändrat och att det helt och hållet har gått i rätt riktning för man blir indragen i en story som är helt underbar. Där är mördare, konspirationer och så klart assassins vad mer kan man begära.
Grafiken är ju helt klart mycket bättre i detta spelet och de har använt mer färger än vad det gjorde i det första. Kontrollen är fortfarande bra men den känns väldigt finputsad vid vissa hopp sekvenser. Då jag bara har spelat i ungefär 2 timmar kommer jag återkomma längre fram med mer ingående tankar om spelet. Än så länge gör det allt bättre än det första och det förväntar man väll sig då det är en uppföljare. Vi får helt enkelt se hur det utvecklas med tiden.

Då detta har trophys ska jag göra allt jag kan för att få dem alla vilket betyder att detta kommer vara en noggrann genomspelning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar