Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

måndag 2 januari 2012

Året som har gått...

2011 va ett år fyllt med glädje, galenskap och sjukt många härliga minnen. Detta är året som min dotter blev 1 år och att sen den snabba utvecklingen som barn gör är helt galet. En dagen så kryper hon knappt och andra dagen så springer hon runt i lägenheten och busar. Nu har man bara lugnt och skönt när den lilla bus ungen sover sen resten av tiden är det fult ös och som pappa ledig uppskattar jag busande. Dock så tror jag att 2012 kommer bli ännu mer busigare och jag ser verkligen inte fram emot trotsåldern som jag vet ligger runt hörnet och lurar.

2011 som ett spel år var helt ok men där va verkligen inget som tog andan ur mig. Där kommer väldigt bra spel och väldigt många mindre bra spel men dock kom där aldrig något som verkligen av sjukt jävla bra. Star Wars The Old Republic är ett sjukt jävla bra spel men om de hade tagit bort Star Wars ur spelet så hade jag nog aldrig spelat det för man är väll ett Star Wars fan.

Något annat magiskt som hända under 2011 va att jag och min närmaste vänner bestämde oss för att verkligen styra upp spelkvällar och i alla fall försöka göra det en gång i månaden. Vi har börjat ha en spel cup där personen som har spelkvällen väljer ut vilka spel vi ska möta varandra i och det kan vara allt från fighting spel till att ta det högsta Hi-scoret. Tanken är att lägga ihop alla poängen som vi får för varje spelkväll och till sist kora en vinnare till spelmästaren som då kommer få vinna något fint pris.

Även under 2011 började jag använda Twitter och jag måste verkligen erkänna att det är sjukt mycket bättre, roligare och mer beroende än Facebook. Jag har träffat på så många härliga människor igenom Twitter och det är alltid lika roligt och se vad alla skriver eller tipsar om, känns lite som man är en i gänget. Har även stött på några snubbar som jag nu kör Squadrush med och det är verkligen sjukt roligt och där ser man även vad Twitter gör för att dra ihop spel communityn.

2012 kommer bli ett fantastiskt år och så himla mycket bättre än 2011. Jag har bestämt mig att detta är början på något stort och denna gången ska jag hålla mitt löfte om att spela ännu mer tv spel.

Gott Nytt År Och Må Detta Vara Ditt År.....   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar