Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

fredag 30 december 2011

Star Wars The Old Republic

Jag har blivit beroende av ett magiskt MMO och det förkortas SWTOR. Det är med en kärleksfull röst jag uttalar förkortningen och samtidigt får gåshud. Jag har lämnat WoW bakom mig som ett One Night Stand och känner mig nästan lite äcklad av att ha spenderat tid med de. SWTOR gör allt som wow gör bra ännu bättre och att bara få höra röster när man tar ett Quest känns modernt. Jag måste bara tillägga att jag har en dotter som heter Leia och jag har imperiets logga tatuerad runt min armbåge så jag är ett stort Star Wars fan, på gränsen till fanboy.

När man spelar SWTOR så känns det som man spelar ett singelplayer spel med andra människor och inte som ett MMO. Jag är mer intresserad av min story som Jedi Knight än att göra grupp Quest för loot. Bioware har lyckats ge mig en fantastisk spel upplevelse med denna karaktären och jag vet att där är sju andra karaktärer att spela. Detta betyder att jag kommer vara förlorad i detta spelet ett bra tag och det är något som jag gillar, uppskattar och ser fram emot. Skulle jag betyg sätta spelet så skulle de få betyget Magiskt.

På bilden ser ni min Jedi och mitt skepp. Det va en magisk upplevelse när man fick skeppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar