Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

lördag 10 december 2011

Årets spel öl

Detta kommer bli uppdelat i två delar vilka är en mer lätt drucken öl och sen en som man ska verkligen ta sin tid med. Där kommer finnas två öl på varje kategori men jag kommer inte säga att någon är bättre än den andra ut detta är delad förste plats om man säger så. Eftersom jag inte är så kräsen så får resten av ölen en delad andre plats.

Staropramen är min absoluta favorit öl i hela världen och du har runnit ner ett antal gånger igenom min strupe. Detta är för mig en vardags öl som jag kan njuta av när som hur som. En öl som man kan ta när man ska spela de lätta och roande spelen. För mig så går denna ölen lätt ihop med de flesta skjuta spelen som har kommit detta året. Den har fungerat kanon bra med Battlefield 3, Modern Warfare 3 och även med spel som Alice Madness Returns. Den andra ölen som ligger i toppen är ju så klart Carlsberg och det är kanske inte den som borde ligga där men det va alltid den ölen som man hade hemma när jag växte upp och va lättast att få tag i när man började dricka så därför har jag många spelminnen till denna ölen. De sena kvällarna med Gran Turismo 2, Tony Hawk Skater 2 och Goldeneye till Nintendo 64. Det är också en så kallad vardags öl som jag kan dricka när som helst. God men inget överdrivet eller ingen wow effekt.      















Detta är en sjukt god öl och en öl som jag inte har turen att dricka så ofta men när det väll händer så njuter jag som tusan. Det är min svärfar som visade denna för mig och sen den dagen har den verkligen fångat mig. Detta är en öl som heter Half n'Half vilket innebär att det är halva Zlatopramen's ljusa öl blandat med deras mörka öl och det blir en otroligt go öl. På systemet säger det så här " Maltig, rostad smak med tydlig beska, inslag av torkad frukt, bröd, knäck och örter" Denna ölen går helt utmärkte till spel som Skyrim, Dragon Age 2, Deus Ex och liknade spel. Spel där man kan stanna upp och ta en stor klunk som man sedan kan låta leta sin väg ner till magen i en lugn takt. 
   
Den andra ölen som kommer in i denna njuta kategorin är helt klar Old Speckled Hen. Detta är en öl som gör sig bäst i från en pump på en go engelsk pub men den funkar dock också i flaska man ska dock undvika burken. Detta är en öl som funkar perfekt till alla slöa spel med en massa story att läsa eller lyssna på. Funkar kanon bra med Mass Effect, Dragon Age, Skyrim eller något annat story baserat RPG spel. Denna och förra ölen funkar även perfekt till World Of Warcraft. Systembolaget säger att den är " Stor beska. Fyllig, besk smak med litet rostat, bränt inslag" Och går bra till robust mat som t ex kalvnjure eller ett robust spel som Skyrim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar