Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

måndag 5 december 2011

Årets Story

Runner up är Deus Ex Human Revolution. Man spelar en ex swat medlem som heter Adam Jensen som har blivit anställde som säkerhets chef på ett av USA stora forskar företag. Helt plötsligt kommer ett black ops team in och dödar alla och skadar Adam Jensen så mycket att han måste bli "mechanically augmented". Sen blir det ens jobb att leta upp de som gjorde attacken och ta reda på varför de gjorde det. Storyn i spelet är helt briljant och jag uppskattade den jätte mycket men det ända som detta spelet faller på är de där onödiga boss fighterna. Men nu när jag har skrivit detta så måste jag nog göra allt för att spela klart spelet.
 
Årets story 2011 enligt mig går till Batman Arkham City. Det första Batman spelet som kom va ju galet bra och detta är så himla mycket bättre. Storyn är helt underbar och där är twist and turns hela tiden. Storyn går ungefär så här, där är en person som heter Hugo Strange som har lyckats övertala borgmästaren att de bör bygga en Arkham City där de ska ha alla fångar för Arkham Asylum inte va bra nog. Men sen har ju Hugo Strange sin egen lilla baktanke med denna nya stora fängelse stadsdelen. Då Hugo Strange vet vem som är Batman så blir Bruce Wayne tillfångatagen av Hugos soldater och inslängd i Arkham City. Det blir ens jobb att hitta och stoppa Hugo Strange men i Arkham City finns där en massa fiender som man måste gå igenom först som t ex, The Joker, Two Face, The Peguin och en massa andra. Detta och Arkham Asylum har fått mig att gå och köpa en grafisk novell med Batman för jag vill bara ha mer av Batman.

En digital julkalender av www.spelkriget.se

4 kommentarer:

  1. Ett riktigt bra val! För mig var Arkham City ett av årets bästa spel sett till story. Kul att flera väljer det!

    SvaraRadera
  2. Arkham City är ett fantastiskt spel och storyn är grymt välgjord. Har för mig att det är någon serie författar som har skrivit storyn till spelet.

    SvaraRadera
  3. Arkham City får hamna i min to-do-list. Deus Ex funderade jag på ett tag men jag tyckte dom glömde bort att göra historien personlig. Det var stora frågor som togs upp men man glömde helt bort personerna.

    SvaraRadera
  4. Jag kan hålla med att Deus Ex faller på det där med personlig story, men jag gillar den stora main storyn.

    SvaraRadera