Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

måndag 19 december 2011

Årets 5:e bästa spel

Killzone 3 är för mig årets 5:e bästa spel. Det är ett fartfyllt, intensivt och varierande fps som även ser sjukt snyggt ut. Jag spelade det första Killzone till Ps2 men har helt och hållit glömt bort serien tills jag såg att Killzone 3 hade kommit ut. Då Webhallen hade rea på deras Collectors Edition och en vän till mig hade sagt att det va ett bra spel så bestämde jag mig för att köpa det. Nu har jag även spelat igenom del två i serien och den är helt ok men det är något storslaget över Killzone 3. Först av allt så är ju grafiken sjukt snygg och alla deras miljöer är helt underbara. Guerrilla Games har lyckats att få ett spel som går snabbt framåt och man blir indragen i de stora slagen. Man kan väll inte säga att där är en stor och tung story i spelet men det har man väll slutat att förvänta sig av FPS spel vid detta laget. När jag sitter här och tänker på spelet så måste  jag erkänna att jag tycker Killzone 3 är bättre än Modern Warfare 3. Har man ett Playstation 3 så bör man verkligen skaffa detta underbara spelet och njuta av hela upplevelsen.

En digital julkalender av www.spelkriget.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar