Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

torsdag 22 december 2011

Årets 2:a bästa spel

Detta är ett fantastiskt spel och anledningen till varför det ligger på andra plats är för att jag inte har spelat det så himla mycket. Då jag ungefär har lagt ner 7-9 timmar i spelet så känner jag att jag inte kan utse det till GOTY för det 7-9 timmar i Skyrim är som att kolla på introfilmen i andra spel. Skyrim är överdrivet stort med ett underbart soundtrack och hela spelet har helt fantastiska miljöer. Jag kan inte säga att jag har kommit långt i storyn då jag alltid blir sidetracked till någon grotta eller något annan någon invånare behöver hjälp med. Jag kan erkänna och säga att detta är det ända spel som är roligt att ta sig från punkt A till B då man aldrig vet vad man hittar på vägen. Själv önskar jag att man kunde ha mer i sina väskor för det känns alltid som att mina är fulla och där är inget som jag kan slänga och detta är jobbigt då man verkligen kan plocka upp nästan allt man ser. Det som verkligen har fått mig att gå igång på spelet är deras sätt att levla sin karaktär och hur man blir bättre på det man väljer att göra. Man får inte något xp för avklarat uppdrag eller quest utan använder man pilbågen så får man xp för att man använder den och kan då levla upp sin karaktär och sin pilbåges talang. Själv så kör jag en sorts smygandes mage warrior med lite rouge liknade skills och detta är något som jag verkar ändra rätt ofta för ibland vill jag vara en warrior som bara kör med två hands vapen. Dock är detta charmen med spelet att man kan ändra sig under spelets gång och börja spela på olika sätt utan att börja om från början bara för man vill spela en annan sorts karaktär.  Med ett så här stort spel med så mycket i spelet så är det ju självklart att där kommer vara lite buggar och för mig är det inget som stör mig för jag vet att de jobbar hårt för att fixa allt som vi spelar hittar. Nu i mellan dagarna ska jag verkligen slänga mig in i Skyrim och offra all min spel tid till den underbara värld.

En digital julkalender av www.spelkriget.se

2 kommentarer:

  1. Jag har bara spelat i två timmar, sedan insåg jag att mina ungar skulle börja undra varför deras mamma sitter som i koma framför datorn och inte svarar på tilltal.

    Jag visste inte att man kunde välja att respecka sig mitt under spelets gång? Det är en av orsakerna till att jag längtar efter Reckoning som släpps i feb. Där kan man ändra sig mitt i spelet och ändra sitt tallangträd.

    SvaraRadera
  2. I Skyrim blir du bra på det som du använder så att säga. Smyger du mycket så blir du bättre på det och lvlar upp din smygtekning. Kör du tvåhands yxa blir du bättre på det och så vidare.

    Jag efter ditt enorma inlägg om Reckoning så har jag själv blivit väldigt sugen på att spela det.

    SvaraRadera