Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

onsdag 14 december 2011

Årets barnspel

Detta är lätt årets barnspel och det är ett sådan spel man önskade fanns när man va lite. Ett spel där man hade figurer att leka med samtidigt som man hade dem i spelet. Säg vad man vill om Activison men det vet hur man tjäna pengar. Detta är ett sådan spel som jag sitter och spelar med min kära sambo och vi båda skrattar högt åt spelet och deras humoristiska karaktärer. Det är ett mysigt plattforms spel med lite pussellösning och där finns även ett arena mode där man spelar mot varandra. Då man uppgraderar sin karaktär medan man spelar och hittar nya hattar och andra trevliga saker så blir just den karaktären bättre i arena. Min sambo har bara spelat med en karaktär så man kan ju säga att hon spöade skiten ur mig när det kom till arena fight. Jag gillar spelet och det är väldigt underhållande och perfekt när man vill njuta av en spelvärlden samtidigt som man vill muntras upp. 

Runner up. Lego piraterna kommer på en stark andre plats för det är samma som innan och det funkar jätte bra men det va roligt att spela något annorlunda.

Jag har inte haft tiden eller pengarna att köpa det nya Rayman spelet men jag kan lova er att det ska inhandlas så fort där finns kapital till det.

En digital julkalender av www.spelkriget.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar