Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

måndag 12 december 2011

Vecka 49

Här kommer ett inlägg som summerar förra veckan i mitt lilla liv och det kommer mest handla om tv-spel, tv-serier och någon film kanske även någon bravad men tror ej där va någon bravad förra veckan. Kan ju börja med tv-spel och jobba mig vidare.


I förra veckan så klarade jag äntligen av Deus Ex Human Revolution och det känns himla skönt då jag aldrig trodde att den dagen skulle komma men nu har jag klarat det och kan lägga spelet på min klarat av hög. Detta är ett spel som jag inte ogillar men jag gillar inte det jätte mycket heller men dock så uppskattar jag världen, atmosfären och den stora storyn i spelet. Dock så känner jag att historian på en personlig nivå inte är så spännande och jag bryr mig inte så mycket om Adam Jensen. Det är ett spel som började bra och även stannade där ett tag, kändes inte som det blev mycket mer av det. Men nu är det klart och jag tror inte att jag kommer komma tillbaka till spelet.


Jag har även börjat spela Skyrim och här har vi ett spel som verkligen har fångat mig. Detta är enormt stort, vacker och levande. Jag vet att där är sjukt många buggar men på den stora helheten så är det grymt vackert och sjukt roligt att spela. Har spelat ungefär 10-12 timmar då det inte känns som det eller märks på storyn för det känns som man fortfarande precis har börjat spela. De som vill ha ett snabbt action fullt spel kanske bör undvika detta spelet då det finns action i det och stora strider så är det mycket tid på att ta sig från punkt A till punkt B. Det är dock då som spelet är bäst enligt mig, när man rör sig mellan de olika platserna och hitta de olika grottorna som är gömda i spelet. Man är nyfiken på att gå in i dem alla men vissa av dem ska man verkligen undvika tills man har blivit lite högre i level och får lite ny gear. Ni som gillar ett spel där det finns mycket att utforska ska verkligen kolla in detta för detta är ett enormt stort spel.


Sen som vanligt har jag spenderat en del tid med Battlefield 3 som har fått ett nytt expansions pakt som komme en vecka tidigare för oss med Ps3. De nya kartorna som egentligen är gamla kartor som de ha fixat till och gjort om i den nya motorn är verkligen sjukt snygga och väldigt roliga att spela dock tar det ett tag innan man lärt sig dem. Har även gått med i en pluton som består av ett gäng trevliga människor som gillar att chilla på kvällarna med en whisky och lite BF3 vilket är en underbar kombination.

Nu till tv-serier som jag och min kära sambo har kollat på denna veckan. Vi såg ju självklart säsongs avslutningen på Sons Of Anarchy och jag uppskattade den och hoppas innerligt på att nästa säsong kommer bli episk. Det kan ju verkligen gå på fel håll också om de bara är ute efter att tjäna pengar. Men jag tror på denna serien och ser fram mot att få se fortsättningen.
Vi har även börjar kolla på den senaste säsongen av Fringe och den serien är väldigt bra enligt mig och den senaste säsongen började lite söligt men växer på en för varje avsnitt man ser. Detta är en serie som har en fin balans på att vara spännande, action och lite kuslig vilket vi uppskattar då vi båda är lite mesiga när det kommer till skräckfilmer och likande skrämmande saker.

Det verkar inte som jag såg någon bra film förra veckan för jag kommer verkligen inte ihåg någon som jag har sett och jag tror jag har sett någon. Måste börja bli bättre på att skriva ner de jag ser som är bra så jag inte glömmer dem när jag väll sätter mig ner och ska skriva ihop veckan som har varit.
 
Vecka 50 ska jag försöka gräva ner mig djupare i Skyrim och verkligen försöka jobba lite på storyn så man kan se var den leder. Det kommer ju lätt bli mer Battlefield 3 med min kära pluton, måste skaffa ett headset. Jag har även en plan på att påbörja Assassins Creed Brotherhood så man kan skaffa det nya som har kommit ut. Måste börja beta av min skäms hög som ligger här och samlar damm.
I veckan så kommer jag även göra ett inlägg på min senaste retro inköp till min lilla fina samling. Kommer även fler inlägg från den digital julkalendern. Keep On Gaming.   







2 kommentarer:

  1. Ja Jävlar. Nu hittade jag din blogg med! Trevligt! Saknas bara voicechatt så kommer vi rocka bf3!

    SvaraRadera
  2. Japp mitt nästa inköp blir lätt ett headset av något slag. Det kommer blir magiskt. =)

    SvaraRadera