Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

torsdag 1 december 2011

Årets överraskning och årets besvikelse

Min största besvikelse detta året va helt klart Modern Warfare 3 och deras singelplayer kampanj. Det känns likadant som de andra två MW i serien bara att de har ändrat banorna lite men där är en krypa tyst bana, ta över ett ställe med Navy Seal och alla de andra sakerna som de redan har gjort. De kan göra stora action scener som drar in en i spelet men jag önskade bara att de vågade testa något nytt och i alla fall försöka ge oss som spelar kampanjen något nytt att bli förtjusta i. Då alla på Twitter skrev att de hade klarat det på ungefär 5 timmar så tänkte jag att jag väljer en svårare grad på spelet för att få ut lite mer av det men jag klarade det på 5 timmar och 58 minuter och då spelade jag på det näst svåraste och det va verkligen ingen utmaning. Nä MW3 är årets besvikelse för mig.


Jag vet inte vad jag ska kalla detta för det är inte årets besvikelse men det är inte årets spel heller. Detta hade kunnat vara årets spel om de hade valt att inte ha med bossarna i spelet och gjort så man kunde ändra kontrollen lite. Där är väldigt mycket som jag gillar med spelet men hela boss striden drar ner hela känslan och jag har än så länge inte klarat av spelet och vet ej om jag någonsin kommer göra det. Jag gillar musiken i spelet, stämningen är underbar och den gula tonen i spelet får min ögon att le av förtjusning.

Här är årets överraskning för min del. Jag köpte detta till min sambo för hon älskar plattforms spel. Jag hade inte hört så mycket om spelet mer än att folk klagade på att detta inte va ett Spyro spel och då vi ändå inte va ett Spyro fan så kvittade det ju för mig och min sambos del. Jag släpade hem den stora boxen som hon slet upp som ett barn på julafton. Vi drog igång spelet och jag blev helt paff över hur det fungerade och att det är ett multiplattforms spel som verkligen verkar funka. Vi har ägnat många timmar åt detta spelet och har även blivit indragna i Activisions köpa mer plan då vi nu har köpt lite extra Skylanders. Det som ger min sambo mest nöje i hela världen är när hon spöar skiten ur mig i arenan och det händer allt för ofta. Så har ni inte testa det och gillar plattforms spel så kan jag verkligen rekommendera detta.  

Det som ligger bakom hela denna digitala julkalendern är http://www.spelkriget.se/ 

3 kommentarer:

  1. Tänkte bara påpeka att det är bökigt att kommentera här. Googlekontot är det enda jag har att logga in med och det pekar inte till något vettigt. Inte heller wordpress.com kontot pekar till den riktiga bloggen.

    Kan tänka mig att MW3 var tunnt i singleplayer. MW2 var ju inget jätteminnesvärt det heller. Verkar som militärshooterna har lite svårt att få till det där med kampanjer. Närmast bra har väl black ops varit.. där var det iaf en story.

    Deus ex gillade skarpt men visst aviga mot resten av spelet. Kom snabbt förbi dom dock. 2 sprängde jag bort innan dom hann göra något och den 3e buggade ut och fastnade så jag lugnt kunde döda den...

    SvaraRadera
  2. Ibland känns det som att jag måste vara den enda som faktiskt gillade bossfighterna i Deus Ex. De bröt väldigt mycket från atmosfären med sitt brute force-bemötande men jag gillade utmaningen och känslan efter man besegrade dem. (Kanske borde prova Dark Souls)

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte om jag vågar testa Dark Souls, är rädd att jag kommer förstöra lägenheten i ren frustration. Får väll fortsätta att spela Deus Ex och se om min uppfattning kommer ändras. =)

    SvaraRadera