Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

lördag 3 december 2011

Årets Trailer

Runner up i denna kategorin är Assassin's Creed Revelations E3 Trailer. Jag har gillat alla Assassins Creed's trailer som har kommit. De fångade mig redan till det första spelet och de har bara blivit bättre med tiden. De senaste de har gjort så har de lyckats sjukt bra att få in den moderna musiken och lägga en sorts härlig stämning över trailern. Jag måste säga att  jag inte har spelat eller köpt spelet än men det kommer jag göra med tiden för de lyckas dra in mig i deras assassins värld. 




 Årets Trailer är Dead Island: Official Announcement Trailer. Där finns väll inte så mycket att säga om denna trailer för den är nu perfekt. Detta är enligt mig den bästa trailern som någonsin har släppts, kanske för jag är en Zombie fan. Men att bara börja en trailer med ett dött barn är rätt starkt och vågat. Sen att trailern både rullar bakåt och framåt gör ju att man hinner få en känsla för tjejen och man vill ju att hon ska klara sig fast man vet att hon inte kommer göra det. Man ser henne ligga där på märken med allt kaos i bakgrunden och sen ser man henne springa i korridoren flämtades i rädsla. Slutet på trailern visar den perfekta familjen på semester innan allt hände och det väcker en vis sorts sorg i kroppen. Nu kan det ju vara så att  jag blir påverkad på ett annat sätt för jag har en dotter på 1 år men jag känner att jag skulle göra allt för att rädda henne och i trailern ser man när pappan och dottern får ögonkontakt ute i korridoren, man kan nästan se kärleken i mellan dem. Detta är en väldigt vacker trailer samtidigt som den är väldigt rå och blodig. Så med andra ord är detta årets bästa trailer och jag måste säga att spelet i sig är helt ok men med denna trailern så trodde man verkligen att spelet skulle vara lite annorlunda och kanske även lite bättre.   

3 kommentarer:

  1. Dead Island känns som ett självklart val, den förmedlar så mycket känslor och obehag. Gillar AC:R med och särskilt låten. Du råkar inte veta vilken det är?

    SvaraRadera
  2. Låten är: WOODKID - Iron.

    Sen måste jag även säga att trailern till Star Wars: the Old Republic som kom i somras är riktigt grymt också! :)

    SvaraRadera
  3. Star Wars Trailern är jäkligt bra den också och den kämpade med AC för andra platsen.

    SvaraRadera