Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

tisdag 13 december 2011

Årets boss

Så fort jag hör ordet boss så går mina tankar direkt till Batman Arkham City för det är ett spel som verkligen har lyckats med sina boss strider. Det som jag gillar med dem är att man måste lista ut var deras svaghet sitter och hur man kan utnyttja den, ungefär som back in the days när man spelade Nes och Snes. Boss fighterna va väldigt underhållande, roliga och inte så där över mäktigt svåra. Så årets boss går till Batman Arkham City för alla deras boss strider. 

Runner up. Kanske inte ser det som en boss strid men drakarna i Skyrim är rätt roliga att slåss mot samtidigt som man blir lite nervös när man hör dem flyga runt en.

Måste bara lägga till årets boss besvikelse och det går självklart till Deus Ex Human Revolution och jag tycker att de drar ner spelet som tusan. Deras boss fighter känns gamla och uttjatade.

En digital julkalender av wwww.spelkriget.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar