Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

fredag 2 december 2011

Årets bästa grafik

Runner up i bästa grafik för mig är Alice Madness Returns. Där finns säkert andra spel som har bättre grafik motor och bättre grafik generellt men det är något grymt vackert med detta spelet. Det mörka, blodiga och galna som ligger över hela spelet får mina ögon att le. 



Bästa grafiken detta året är lätt Battlefield 3. Jag tycker att detta är ett av de snyggaste spelen som jag någonsin har lagt mina ögon på och jag blir fortfarande förvånad när jag spelar det hur snyggt det är. Hela ljus sättningen är helt klockren och ibland blir man bländad av solen när man försöker sätta de där långa headshotet. Grafiken gör så multiplayer delen blir roligare och bättre än något annat som finns på marknaden just nu.
Singelkampanjen i detta spelet ser nästan ut som ett grafiskt demo där de visar upp vad Frostbite 2 motorn kan göra. Kampanjen är kanske inte bra ur ett spel perspektiv men den är sjukt snygg att titta på och banan där man åker med i flygplanet är ju verkligen något av det snyggaste jag någonsin har sett.

De som ligger bakom hela denna digitala julkalendern är
www.spelkriget.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar