Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

fredag 9 december 2011

Årets röstskådespelare

Detta är den lättaste kategorin detta året då det bara finns en som kan ta segern och det är Mark Hamill för The Joker. Mark Hamill har varit en hjälte för mig ända sen den dagen jag såg han som Luke Skywalker och hon har han vänt sig om och kör rösten för en av de coolaste fienderna i Batman universumet. Mark Hamill har hängt med ett tag som The Joker och han började gör han till den animerade Batman serien som gick på tv i min ungdom. Han har själv sagt att detta är sista gången som han gör The Jokern men jag hoppas att han kommer hoppa in igen om Rocksteady gör ett nytt spel för jag har svårt att höra någon annans röst till denna karaktär. Pricken för i:et är när eftertexterna rullar till det senaste spelet och man hör den där underbara låten. The Joker och Mark Hamill går ihop som mjuk glass och varma sommar dagar.

Runner up. Nolan North för han är grym men är med i allt nu för tiden. Jag diggar han som fan i Uncharted serien men jag har dock inte spelat del 3 än men det kommer snart. För mig är Nolan North Nathan Drake  


En digital julkalender av www.spelkriget.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar