Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

tisdag 6 december 2011

Årets ljud och musik

Årets ljud går till Battlefield 3. Detta är ett spel som ska spelas med hög volym och gärna hörlurar för det är helt underbart ljud i spelet. Allt från att ladda om vapnet till att höra raketen som åkte förbi ens huvud. Man kan ligga bak ett skydd och nästan bli nervös när man hör alla dessa fotsteg som rör sig mot sin position. Ljuden på alla fordon som är med i spelet är ju också helt magiskt. Nä där finns inte mycket att säga om vem som tar hem årets ljud 2011 det är lätt Battlefield 3.

Runner up. Batman Arkham City va när på att ta platsen men Battlefield 3 har fångat mitt hjärta.

Bäst musik. Går till Deus Ex Human Revolution och deras magiska soundtrack. Det hörs inte så mycket i spelet men när det väll är där så är det perfekt lite som när låten i Red Dead Redemption dyker upp, magiskt. Jag är också ett stort fan av elektronisk musik och musiken till detta spelet är sådant som jag kan sätta igång på en söndags morgon och bara njuta, lite som vissa njuter av klassisk musik. Helt underbart soundtrack och vill ni lyssna på det så lägger jag upp en länk till Spotify.

Deus Ex

En digital julkalender av Spelkriget

2 kommentarer:

  1. Håller definitivt med om Battlefield 3. Ljudet ger ett sådant levande intryck när man spelar multiplayer, att man stundtals sitter med ståpäls på armarna.

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen, det är galet bra och det gör att spelet blir så mycket bättre. Det känns levande.

    SvaraRadera