Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

onsdag 7 december 2011

Årets bärbara/mobil

Detta är en kategori där jag inte hänger med så mycket och jag vet inte varför. Jag har ett 3DS och ett PSP men jag har inte köpt några nya spel till dem. Jag va sugen på att köpa Zelda till 3DS:n men sen kom jag på att jag har det till N64 och GameCube så jag tror inte att jag behöver spela det en gång till. När det nya Mario kom så blev jag väldigt sugen på att köpa det men just nu kommer det så många andra spel och jag spelar helst de flesta spelen på min tv och inte på en handhållen maskin. På mitt PsP spelar jag mest gamla Psone spel då jag är Playstation plus medlem och får vissa titlar gratis. Så på mitt PsP just nu spelar jag mitt absoluta favorit spel Resident Evil och njuter av varje sekund. På mitt 3DS spelar jag de gamla härliga Nes titlarna man fick om man köpte 3Ds:n innan de sänkte priset. Det kommer väll en dag då jag köper Mario spelet och även Mario kart med en del andra spel till min 3Ds.

Årets Mobila spel för mig blir WordFued. Detta är ett sådan spel som kom och helt plötsligt spela alla det. Det va roligt ett tag men jag tröttnade väldigt fort på alla de olika grammatiska fusk som man kunde använda. Nu har det kommit en uppdatering till det men jag har redan tröttnat på att förlora mot alla i min vänskaps krets. Det som jag tycket va så roligt med det va att man kunde chatta samtidigt som man spelade. Så man kunde skriva saker i chatten för att psyka sin motståndare. Ibland kör jag en match bara för att känna på hur det är att förlora igen. Det va skoj så länge hype varade och det känns som att den har lagt sig igen.

Runner up: Ett pussel spel som heter Wordcolapse. Roligt men väldigt svårt ibland. Skoj att fördriva tiden med när man sitter på tåget eller man väntar på någon.

En digital julkalender av www.spelkriget.se

4 kommentarer:

  1. Kan förstå valet av Wordfeud även om jag själv tycker att det höll alldeles för dåligt. Alla spelade.. men inte så länge :)

    SvaraRadera
  2. Det kom, såg och dog. Känns lite så i alla fall och man störde sig på alla S man kunde lägga på alla ord.

    SvaraRadera
  3. Jag spelar forfarande mot ett jämt antal motståndare =)

    SvaraRadera
  4. Jag tror jag vann två gånger över min sambo sen har jag bara förlorat och nu vill inte min sambo möta mig igen. hehe =)

    SvaraRadera