Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

fredag 23 december 2011

Årets bästa spel

Årets bästa spel 2011 är helt enkelt Batman Arkham City. Där är inget som jag ogillar med detta spel utan allt är verkligen igenom tänkt och balanserat. Storyn rör sig i lagom hastighet, sidouppdragen är helt underbara och miljöerna är fantastiskt gjorda. Det är med glädje som man hoppar mellan hus taken och planerar in de sättet som man vill ta ut sina fiender. Jag älskade Arkham Asylum och såg sjukligt fram mot att få spela uppföljaren men jag va samtidigt lite rädd att de skulle försöka göra för mycket med Arkham City men Rocksteady Studios vet vad de sysslar med och spelet blev som en perfekt uppföljare till ett redan grymt bra spel. Själv har jag klarat spelet en gång och ser fram mot att sätta mig ner och spela igenom det igen och är det något spel som jag blir trophies galen så är det i sådan här spel.

En digital julkalender av www.spelkriget.se

Som grädde på moset så fick jag och min sambo våra julklappar idag då vi reser bort över julen och orkar inte ta med allt på tåget. Min julklapp kan ni se här på bilden och den hänger så fint i vårt tv rum. Uppskattar verkligen presenten och älskar min sambo.


2 kommentarer:

  1. Verkar vara Batman och Skyrim som kammar hem ettorna det här året. Planschen var sjukt snygg!

    SvaraRadera
  2. Skyrim är väldigt bra men för mig va det Batman som fick min haka att falla till golvet.

    SvaraRadera