Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

söndag 4 december 2011

Årets spel whisky

Runner up är Black Velvet som kommer ifrån Kanada och är verkligen en god whisky. Black Velvet är en blandning av destillerat råg, korn och majs. Lagringen har skett på små handgjorda, kolade ekfat i minst två år innan den slutliga blandningen gjorts. Jag fick denna av min far och jag trodde inte så mycket om den i början men den växer på en och den är väldigt god tillsammans med GTA4, Dragon Age eller Red Dead Redemption.







Min vinnare detta året är Famous Grouse. Denna härliga aningen rökig whisky med inslag av fat, örter, honung och vanilj har glidit ner ett antal gånger i min strupe. Den kan vinna för att detta är den som min far oftast köper till mig när han är i Tyskland men å andra sida så är den sjukt god och väldigt lätt drucken. Denna funkar perfekt till BF3, MW3 eller något annat hektiskt spel. Så detta är årets spel whisky 2011 så får vi se om någon annan whisky kommer ta platsen 2012.

1 kommentar: