Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

tisdag 20 december 2011

Årets 4:e bästa spel

Detta är ett spel som har fått mig att skratta som ett barn. Jag och min sambo har spelat igenom detta och är just nu på sista bossen som vi inte har haft tid att klara av än men det kommer. Detta är ju självklart ett barn spel men det är ett fantastiskt spel och för de som gillar mysiga spel. Man kan ju spendera väldigt mycket pengar på denna serien men man behöver ju verkligen inte göra det för att klara av själva spelet. Vissa element öppnar vissa bonus delar på olika banor och har men inte någon gubbe med det elementet så kan man inte öppna upp den delen. Man kan även köpa till ett paket där man får en gubbe, en bana och lite nya saker till sin gubbe.

I självaste spelet så är man en Portal Master och har möjligheten att kontrollera 32 olika karaktärer eller så många som man har köpt till. Med dessa karaktärer som kallas Skylanders ska man hjälpa dem att rädda deras världen ifrån den ondskefulla Kaos. Sjukt härligt spel.

Något som är väldigt bra med spelet är arena som är en sorts deathmatch. Jag och min sambo använde den när vi skulle bestämma vem som skulle gå upp med dottern på morgonen, jag vann. Man får stjärnor när man klara banorna och man kan få tre på varje bana, vilket gör att man spelar om det väldigt mycket för man vill ju ha det bästa och mesta av spelet. Då man levlar sin gubbe så gör det inte så mycket att spela om det för då blir man ju självklart bara starkare och bättre i arena.

En digital kalender av www.spelkriget.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar