Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

torsdag 8 december 2011

Årets bästa manliga/kvinnliga karaktär

Årets kvinnliga karaktär är lätt min Femshep och eftersom jag bara har PS3 så räknas Mass Effect 2 som ett av årens spel då jag inte har spelat det innan eller kunnat. Detta är en brud som är hård, rättvis och tar verkligen ingen skit från någon annan. Jag försökte spela om Mass Effect 2 igen som kille men det funkade inte för jag saknade min tuffa femshep och klarade inte av att se den storyn med någon annan karaktär, utan hon är Mass Effect 2 för mig och jag ser fram mot att få spela henne i 3:an igen. 

Om jag skulle ha valt från ett spel som har släppts till alla maskiner i år så skulle det ha blivit Alice i Alice Madness Returns för det är verkligen en underbar karaktär. Hon är lite smått galen men jag gillar henne och tror på henne.

Årets manliga karaktär för mig går till Batman från Batman Arkham City. Jag får rysningar när han tar på sig sin Batman dräkt och är det någon karaktär som jag drömmer om att få bli under mina nätter så är det ju lätt Batman. Han är så galet hård men också så sjukt rättvis och har en moral som är så grymt stor. De har verkligen lyckats göra en cool, häftigt karaktär som man samtidigt känner är väldigt mänsklig. Batman är hård på ytan men snäll på insidan eller så ser jag han i alla fall.
 
En digital julkalender av www.spelkriget.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar