Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

onsdag 21 december 2011

Årets 3:e bästa spel

Med den glädjen och frustrationen som detta spelet ger mig i multiplayer så är Battlefield 3 årets 3:e bästa spel enligt mig. Singelplayer kampanjen är kanske inte så mycket att hurra för men det va inte därför jag köpte spelet i alla fall. Den funkar att spela igenom och vissa uppdrag är verkligen helt fantastiska helt grafiskt och ljudet är ju underbart.

Men den starka delen i spelet är ju helt klart multiplayern och alla deras olika spellägen. Där finns en viss glädje när man smyger upp på en ovetande tank med C4 i högsta hugget och den glädjen när man springer ifrån den med detonatorn i handen, BOOM och ett leende växer sig på ens ansikte. Det är helt fantastiskt att ligga och krypa sig fram till en plats där man kan sätta det där långa headshotet med snipern. Där finns en grym balans i spelet och lyckas man hitta en grupp som man spela bra tillsammans så är det verkligen grymt roligt och man känner verkligen att man gör någon nytta. Samtidigt som detta är roligt i de stora fälten så är det även sjukt roligt i Squadrush där man är 4 mot 4 på en liten mindre karta och ska antingen försöka spränga ett mål eller skydda det och det kan bli väldigt hektiskt.

För mig är detta verkligen ett spel som förtjänar plats nummer 3 och detta är även ett spel som jag vet att jag kommer spela ett bra tag framöver. Detta är spelet som har fått mig att köpa ett headset och för mig säger det en hel del.

En digital jul kalender av www.spelkriget.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar