Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

fredag 20 januari 2012

Kingdoms Of Amalur: Reckoning

Idag fick jag äntligen testa demo på kingdoms Of Amalur: Reckoning och jag måste säga att jag verkligen gillade det. Visst va det lite buggigt men det förväntar jag mig nästan då det är ett demo och ja kontrollen var lite svajig men annars var det väldigt vackert, lätt styrt och underhållande. I början av demot var jag inte så tagen av det utan spelade det mest för att få sakerna till Mass Effect 3 men så fort man kom ut i den öppna världen och insåg hur vackert spelet verkligen var tappade jag hakan. Det är en sådan värld jag ser framför mig när någon säger fantasy till mig och det är en sådan värld jag gillar att springa runt och loota i, kan även vara ett WoW syndrom då färgskalan påminner väldigt mycket om varandra. Det andra som jag gillar med spelet va all den looten man hann få under de +45 minuter man fick spela.
  Jag fick inte så mycket smak på handlingen i spelet men som jag har förstå har det kommit en mörk kraft som de har krigat emot de senaste tio åren, en helt vanlig fantasy handling med andra ord. Men där är något som lockar mig till detta spelet och det ser ut som jag kommer att skaffa det med tiden då jag ser fram emot att få fördjupa mig i spelet.
Av någon konstig anledning så lockas jag mer av detta än Skyrim som står i min hylla men får knappt någon kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar