Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

söndag 22 maj 2011

Crysis 2 Multiplayer

Så nu har jag testat Crysis 2 multiplayer del och det va inget som jag gillade. Måste dock erkänna att jag är väldigt dålig på fps spel och blir väldigt lätt frustrerad när jag spelar dem. Men jag gillar ändå Call Of Duty och battlefields multiplayer del. Visst det är sjukt störigt när man spelar CoD och alla använder sina perks och man hinner knappt respawna innan man är död igen.

Det som stör mig mest i Crysis 2 är att de tar så mycket stryk innan de dör och ja jag vet att man har en nanosuit och man kan göra så att man får mer armor. Jag är sjukt dålig på att sikta och att då de tar mer stryk betyder att jag inte dödar någon och blir bara jävligt sur. Jag gillar grafiken i detta spelet och älskar verkligen ljudet på vapnen och hela upplägget är magiskt. Dock eftersom jag inte har något tålamod när det kommer till att dö hela tiden och inte får döda någon så kommer jag nog aldrig mer spela detta multiplayer igen, tråkigt men sant. Eller man kanske inte ska säga att man aldrig kommer göra det igen men det är verkligen inget som lockar mig att göra. Då spelar jag hellre CoD, battlefield eller MoH för där kan jag döda några och komma rätt högt upp på poäng listan.

Det andra som gjorde hela Crysis 2 delen störig va att där inte verkar vara så många som spelar det online för det tog ett bra tag innan man hittade någon grupp att spela med. Sen tog det ett bra tag innan matchen kom igång och när det väl var igång så tog det en evighet innan man hittade någon motståndare och när man väl hittade någon så slog han ihjäl mig istället för skjuta mig. Det verkar som att man kan slå ihjäl någon med ett slag men de tål en jäklar massa skott mot bröstet, skumt.

Så med andra ord så säger jag så här. Crysis 2 singelplayer är helt magiskt på alla sätt och vis medan multiplayer delen skulle de kunna skippa helt eller göra den på ett annat sätt. Värsta saken med hela spelet är de ljudet när man dör. Tror verkligen att jag kommer ha mardrömmar om det där ljudet.

Keep on Gaming.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar