Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

fredag 17 februari 2012

Är helt fast....

Efter ha avklarat Assassin´s Creed 2 i veckan har jag nu påbörjat Brotherhood och jag är verkligen helt fast i Creed träsket. Jag tyckte tvåan va väldigt bra och måste säga att Brotherhood är ännu bättre, mer finputsat och storyn blir bara bättre och bättre. Tycker dock att det hade kunnat skippa multiplayer delen och bara satsat allt på singeplayer kampanjen för detta är verkligen inget spel som jag kommer spela för multiplayer. En annan sak som stör mig är att de har multiplayer trophys och de kommer jag aldrig kunna få så detta blir ett spel som inte kommer bli 100%, inte ok.
Självklart ska jag försöka ta alla de trophys som jag kan men det är ingen jag kommer kämpa med för jag kan ändå inte få min platinum trophy.

Det brinner i mina fingrar när jag spelar för egentligen vill jag bara göra alla uppdrag och se var denna historian för mig, men samtidigt vill jag även göra allt annat runt självaste huvud historian. Jag gillar Ezio och uppskattar han som en karaktär och för mig är han en väldigt bra karaktär. Han är en stilig lönnmördare som har ett svagt hjärta för alla kvinnor runt sig men han skäms inte för att använda sin lönnmördarkniv.
Historian börjar precis där det förra spelet slutade och eftersom jag precis avslutat det så blir man snabbt indragen i alla konflikter. Den stora skillnaden i Brotherhood är att man nu endast rör sig i en stad och då det är Rom gör det inte så mycket för detta är en vacker, stor och ståtlig stad. För er som inte har spelat Assassins Creed kan jag bara säga att ni kan skippa det första spelet och köp 2:an för detta är en serie som bara blir bättre och bättre. Köpvärd enligt mig och ett väldigt underhållande spel.    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar