Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

måndag 20 februari 2012

Nu är dagen här...

Jag och en barndomsvän till mig har startat upp en spelblogg tillsammans och det betyder att denna kommer bli lite mer personlig och handla mer om mig, min träning och min underbara familj. Allt som är spelrelaterat kommer åka upp på den andra bloggen.

Anledningen till att den nya bloggen? Vi diskuterar alltid spel när vi pratar med varandra och de kan bli rätt livliga diskussioner. Ibland kan våra samtal bli väldigt hårda då vi verkligen har olika spelstilar men vill så gärna att den andra ska testa spelet man pratar om, händer dock inte så ofta. Vi kommer väll skriva om allt mellan himmel och jord men oftast kommer det ha något att göra med spel eller allmänt nörderi. Jag hoppas att ni kommer visa den nya bloggen lite kärlek med att besöka den och sprida den vidare till folket.

Vad kommer då hända på denna bloggen?

Imorgon drar jag igång med min löpträning och det känns pirrigt, ungefär som en första date. Sitter i skrivande stund och försöker göra en spellista som håller ett bra tempo med låtar som får mig pepp på att kämpa den där extra biten. Jag hoppas verkligen att det blir fint väder imorgon och att jag kommer klara av det där som jag har satt som mål. För är det något jag behöver så är det delmål i min löpträning eller som en sann nörd lite Trophys/Achievements så man har något att jaga.

Med tiden så hoppas jag verkligen att jag blir fast i löpningen för då får man köpa alla dessa fina kläder  och teknikprylar som kommer förbättra mig och min löpning. Förutom att bli mer hälsosammare, snyggare och en jävel på att springa så är ett av mina mål att slå min bror på något sätt i någon sorts tävling. Nu när min spellista är gjord är det dags att sätta sig ner och skriva mina mål och efter det är det dags att kolla vilka appa som kan hjälpa mig på vägen.

Jag längtar så sjukt mycket tills imorgon och hoppas verkligen inte att jag kommer dö på kuppen utan kommer klara det som jag sätter upp för det skulle ju vara en epic fail om jag misslyckas första dagen. Men det som inte dödar, härdar och detta ska fan härda mig om något ska göra det. Nu jävlar är det dags att resa sig upp och förändra sin situation.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar