Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

tisdag 21 februari 2012

RunKeeper


Nu när min träning är igång så måste jag ju ha en app till min Iphone och även ett ställe där jag kan se hur jag förbättras och det som jag har hittat som jag diggar är RunKeeper. Mitt nick där är Ibearman och ni får jättegärna gå in och lägga till mig som vän för det är alltid skönt med mer pepp.

Så idag va jag ute på mitt första pass och det blev lite löpning med rask gång för min kondition är inte på topp men jag vill bli bättre och ska ut på en runda på torsdag.
Dagens runda blev på 4.18 km och det känns rätt skönt och som en lagom start. Ska köra samma runda på torsdag och försöka att springa lite länge och gå lite mindre, har skrivit ner dagens runda och mitt mål för nästa gång.
Detta kommer bara bli bättre med tiden och jag ser fram emot den dagen när konditionen är bra nog för att springa hela rundan. Min tanke just nu är att springa tisdag, torsdag och sen på måndag, onsdag och fredag köra lite styrketräning här hemma och vila på helgen. Då jag är pappaledig och har en liten aktiv dotter kommer jag nog att gå en hel del i veckorna också.

Detta är något som jag verkligen vill, ska och kan göra men det är alltid skönt när folk peppar en och ni får jättegärna göra det. Jag har blivit grymt sugen på att träna med MMA folket men känner inte riktigt för att gå in i octagonen för en ordentlig fight men skulle gärna vilja träna med dem. Måste nog först få lite halv bra kondition och klara av mer än 10 armhävning åt gången, är så svag. Vi får helt enkelt se vad som kommer hända i framtiden men just nu har jag min mål och de ska jag klar och slå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar