Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

fredag 8 juli 2011

Brist på annat

Det är med brist på annat som jag nu i timmar har suttit framför min data och kollat på film trailers på appels hemsida. Där är en himla massa filmer som kommer som jag skulle vilja se och där är även en massa skräp som jag verkligen inte vill kolla på. Vissa av dessa trailers frambringa så många känslor på den korta tiden de vara och ibland känner man nästan för att gråta av lycka eller sorg. Det är galet hur mycket de kan göra med den korta tiden som de har, finns ju även de som förstör en hela film på den korta tiden. Ibland har man ju sett alla skämten i en komedi bara under trailern och då känns det sjukt jobbigt och tråkigt att kolla på den filmen.

Nu har jag kommit in och kollat på en massa Skate filmer på Youtube och drömmer mig tillbaka till ungdomens dagar och sommarlov. Skateboard när jag växte upp va allt för mig och mina vänner. Vi skatade på de soliga dagarna och spelade tv spel på de dagar då det va dåligt väder. Sen när vi fick vår fina skateboards park i Hässleholm så blev det inte mycket tv spelande utan mest bara brädåkning. Efter att se dessa härliga klippen från Youtube så känns det nästa som man skulle vilja gå och köpa en ny bräda och bara komma ut på den, få känna friheten igen. Jag måste erkänna att jag har varit sugen på att köpa en långbord men jag tror dock att jag kommer tröttna på den och vilja att göra trick kommer komma fram igen. I mitt huvud så gör jag redan min Spotify lista till brädåkandet och det är en mysig, skön och tung musik lista. Skateboard och musik har alltid enligt mig gått hand i hand, man åker väldigt mycket efter musiken och man låten den styra ens åkstil. Om detta suget ligger kvar i kroppen efter den 25 så skulle jag nog kunna tänka mig att gå och köpa en ny bräda och hela kittet bara av att få njuta av den känslan igen. Det kommer nog dock ta ett tag innan balansen och stilen har kommit tillbaka men man måste ju börja någon stans. Tror inte jag kommer åka så som jag gjorde innan men det kanske blir en tur till jobbet eller till affären, vågar nog inte göra något stort för risken av att skada mig,
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar