Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

lördag 2 juli 2011

Dirt 2

Jag har precis spelat lite Dirt 2 och jag måste verkligen säga att jag gillar det. Jag har alltid haft svårt för rally spel och jag har alltid varit så frustrerad vid styrningen. Därför har jag inte köpte ett rally spel på länge utan kört på Gt5 och det gillade jag som tusan. Dock måste jag erkänna att jag tycker Dirt 2 är roligare än Gt5 och jag gillar att man kan trasha hela bilen på Dirt, det ända som händer på Gt5 är att spoilern och vingen blir lite bucklig.

Jag har varit sugen på att köpa Dirt 3 ett längre tag nu men har inte vågat lägga så mycket pengar på det.
Så idag när jag va inne på Game i Malmö så hittade jag ett erbjudande 2 begagnade spel för 400 kr. Jag tittade igenom det lite snabbt och trodde inte jag skulle hitta något men jag hittade Uncharted 1 och det brukar vara rätt dyrt så jag tog det och sen valde jag att köpa Dirt 2 också och det ångrar jag verkligen inte.

Jag gillar att det är en lite utmaning och jag hoppas verkligen att jag kommer vänja mig vid kontrollerna och att jag kommer lära mig att köra bilen. Just nu så åker jag från en sidan av banan till den andra, är där ett stup så brukar jag flyga ut från det också. =) Men det tar väll lite tid innan man  har vant sig vid att köra på rally sättet, är ju inte riktigt lika dant som på Gt5 om man säger så.

I skrivande stund så försöker jag även att natta min lilla envisa dotter som verkligen inte vill sova och samtidigt som det händer så står vår hund och flåsar i vardags rummet då det åskar ute och han uppskattar verkligen inte det. Min kära sambo är och jobbar och kommer hem vid 23 tiden. Så nu när jag äntligen har fått min underbara dotter att sova så ska jag sätta mig i soffan och knäcka upp en kall öl och se om jag kan vinna lite tävlingar i Dirt 2.

Snabb Betyg av Dirt 2. 8.5 av 10 kan dock ändras lite när jag har spelat det lite mer. =)

Keep On Gaming =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar