Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

fredag 18 november 2011

Beslutsångest


Jag har aldrig varit intresserad av Wii eller haft tanken att skaffa ett, va dock sugen när det röda kom för den är ju så sjukt snygg men där va inga spel som lockade just då. Nu under de senaste veckorna så har det ändrats och jag har gått i tankar om att det är värt att köpa Wii för två spel som verkar vara sjukt bra. Själv har jag inte vågat läsa allt för mycket om spelen men jag vet att det ena är grymt bra då det är Zelda Skyward Sword och allt som oftast är ju Zelda helt magiskt. Det andra är Xenoblade Chronicles men jag vet inte mycket om det mer än vad folk på Twitter säger och de alla verkar älska det. Så nu går jag i tanken att köpa ett Wii för i alla fall få möjligheten att spela dessa två spel. Där finns säkert andra bra spel till Wii men detta är de två som verkligen har fått mig att vilja gå och köpa ett Wii.

Men samtidigt som jag har den tanken om att köpa en ny konsol och njuta av dessa två spel så är där ett antal spel som jag vill köpa till mitt Ps3. Sen ska man ju också tillägga att jag just nu är pappa ledig och de som är eller har varit pappa ledig vet att man inte får så mycket pengar från Försäkringskassan så man måste verkligen välja ut de guldkorn som man vill lägga sin pengar på. Jag har ju ett par spel som jag vill plocka upp till mitt Ps3 som t ex Uncharted 3, MW3, Skyrim, Saints Row 3, Assassins Creed Revelations. Men det som lockar mig mest just nu är ju helt klart Skyrim till mitt Ps3 och sen är det att köpa ett Wii för att med tiden köpa Zelda och Xenoblade Chronicles. Det jag vet med säkerhet är ju att när mina pappa pengar dyker upp den 25 så blir det nog så att jag köper Skyrim för det verkar vara ett spel som aldrig kommer ta slut, så för en fattig pappa ledig person är det ju perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar