Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

söndag 13 november 2011

Fars Dag Listan.

Efter som min sambo jobbar idag så fick jag min fars dag frukost på hennes jobb och där hittat jag Dagens Nyheter som jag glatt bläddrade igenom. I deras kultur del hittade jag tre topp fem listor om pappa saker inom musik, film och böcker men dock inget inom spel. Det fick mig att börja fundera på min egen fars dag lista inom spel. Så med andra ord så kommer här min topp fem lista om fars dag spel som har något med pappa att göra. Hoppas ni gillar den och va inte rädd att lämna er lista bland kommentarerna ska även tillägga att detta är en väldigt snabb lista som har gjorts på en kort tid då jag fick iden till den idag. 

5. Deadrising 2
Det är kanske inte det första som kommer i ens huvud när man tänker på fars dag för detta är ju ett zombie dödar spel på hög nivå. Men i hela spelet så måste man ju fixa fram medicin till sin dotter annars så kommer hon dö och då är spelet över. Nu när man själv har gått och blivit pappa så vet att man hade gjort vad som helst för sin dotter och även jag skulle slå mig igenom en jävla massa zombies för att rädda min dotter.




4. Zelda A Link To The Past
Anledning till att jag har valt detta spelet är helt enkelt början på spelet. Link han man spelar ligger sover medan man hör prinsessa Zelda skrik på hjälp. En äldre människa i samma hus som Link sover i säger att Link ska stanna i sängen och han ska gå å rädda prinsessan. Jag antar att den äldre personen är Links far och när man sen själv börjar spela så springer man ju efter sin far och hittar han i källaren till slottet. Hans far säger att han ska rädda Zelda och Link som en sann toppen son ifrågasätter inte sin far utan sticker iväg och rädda Zelda. Så därför tycker jag att detta spelet ska vara med i denna listan. 


3. Heavy Rain
Detta är ett spel som jag inte har klarat än men dock har spelat början och då man börjar spela en karaktär som heter Ethan Mars som  har förlorat sin äldsta son i en bilolycka. Detta spelet handlar om att där är en mördare som går under namnet "origamimördaren" vars offer alltid hittas drunknade fyra dagar efter att de har blivit bortrövade och på deras kropp ligger en origamifigur och en orkidé. Nu har han tagit Ethan Mars yngsta son och frågan är "Hur långt är du bredd på att gå för att rädda någon du älskar?"

2. Bioshock 
Detta spelet har kanske inte så mycket att göra med far saken men jag känner att har man en karaktär som heter Big Daddy och är så grymt coola. De skyddar dock några som kallas Little Sister så de är ju som en faders figur. Spelet handlar om något helt annat men dessa härliga karaktärer dyker upp rätt ofta i spelet och de är en utmaning att få nere dem på fall. Jag har även gått så långt att påbörja en tatuering med Big Daddy och little sister som ett av mina motiv. För mig är detta nog en av de coolaste karaktärerna på länge.


 1. Silent Hill 
Nu har vi nått första platsen på min lista och den går till det första Silent Hill spelet som kom till Playstation. Spelet handlar om Harry Mason som åker till Silent Hill på semester med sin dotter Cheryl. På vägen dit kliver plötsligt någon fram på vägen, Harry bromsar och bilen glider av vägen. När Harry vaknar upp upptäcker han att Cheryl är försvunnen och han börjar söka efter henne på de dimmiga gatorna. Spelet går under survival horror kategorin många jämför det med Resident Evil men jag själv tycker att det nästa är två helt olika spel. Resident Evil har zombies och andra skumma varelser medan Silent Hill bara har en massa skumma och konstiga varelser. Jag själv blev mer rädd när jag spelade Silent Hill än när jag spelade Resident Evil för de som har gjort Silent Hill har en sjuk fantasi men dock är spelet helt magiskt och jag tycker verkligen att ni ska testa det. Ni som har Ps3 kan nu köpa det på PSN för runt 65 kronor tror jag.

Detta va då min fars dag lista och jag är rätt nöjd med spelen som jag har valt ut. Jag hoppas ni gillade det och att den fick er att tänka lite. Ha en go fars dag och glöm inte att ge er lite tid åt att spela. . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar