Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

torsdag 3 november 2011

GTA5

Igår kom den efter längtande trailern på det kommande GTA5. Trailern i sig avslöjade inte så mycket om spelet förutom att det kommer utspela sig i Los Santos. Där är många på internet som spekulerar i vad själva storyn kan vara och själv hoppas jag att den kommer vara lika gripande som den va i Red Dead Redemption. Någon skrev att de hoppades att det skulle handla om en man som hade allt men blev av med det och på så sätt kom in i brottsligheten. Själv tycket jag att det skulle vara intressant och se en mans förfall från toppen ner till botten.

Man kan ju hoppas att det kommer bli mer likt RDR än GTA4 då jag nästan fick tvinga mig själv att spela klart GTA4. Det är så lätt att bli sidetracked när man spelar GTA4 och där är inte riktigt något som drar en till att göra uppdragen. I RDR så ville man verkligen veta vad storyn skulle ta vägen så då var jag mer dragen till att spela story uppdragen än att gör de andra sakerna. Så kör de vidare och gör det bättre än RDR så kommer detta bli ett magiskt spel. Känns som Rockstar vet vad de sysslar med och man märkte igår på Twitter hur mycket folket vill ha ett GTA5. Så jag håller mina tummar och hoppas att detta kommer bli det ultimata GTA spelet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar