Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

tisdag 29 november 2011

Modern Warfare 3

Då har man spelat MW3, BF3 och jag måste säga att jag gillar kampanjen mer i BF3 på grund av att man fick göra lite andra saker än bara springa från punkt A till B och döda allt som rör sig. Dock säger jag inte att BF3 kampanjen är bra men den är bättre än MW3.

Anledningen till att den är dålig enligt mig är att man har gjort samma saker sen det första MW spelet och när de kom så va det roligt att krypa runt och ta ut folk med snipern. Kampanjerna är nästa precis likadana förutom att banorna ser lite annorlunda ut och det stör mig som fan, jag vet att man ska spela multiplayern på dessa spel men kolla på Killzone 3 som jag tycker har en bra kampanj och där har jag inte ens spelat multiplayer delen. Jag är väldigt besviken och om de inte tänker satsa på kampanjen så kan de ju skippa den och bara göra ett multiplayer spel. Där är en djävla massa action men det är tröttsamt att hela tiden behöva press förbi en pixel på kartan innan fienderna slutar att springa mot mig. Jag spelar på den näst svåraste graden och har inte en ända gång känt att detta är ett svårt spel och det stör mig också lite för där är ingen utmaning för den som vill ha det. Jag kommer spela igenom det på det svåraste för att se om det blir något bättre där men jag tror inte det och en annan sak som jag stör mig på är dessa jävla intel sakerna som man ska samla på sig, varför är de med i spelet? Det är helt jävla meningslöst att ha med sånt skit och jag kommer aldrig ägna någon tid till att leta upp dem. Det känns verkligen som att Activision kommer ta död på denna serien som de gör med alla andra och jag undrar om folket som jobbar med spelet är nöjd med kampanjen eller det slängde ihop den på 45 minuter för att lägga alla tid på multiplayer delen. 

Där finns inte mycket att säga om multiplayer delen i detta spelet för de vet vad de sysslar med när det kommer till stressiga matcher med mycket action och en jävla massa explosioner. Där är saker som jag stör mig på men så är det när man börjar bli gammal och inte har samma reflexer som en 14årig britt. Det största problemet som jag har med MW3 är helt klart quickscoping för det kan ju inte vara någon i hela världen som skulle ha gjort så på ett slagfält och när man ser sin död i replay så ser man ibland att siktet inte är i närheten av än men den träffar dig i benet och du är död på ett skott, det måste vara gift på kulan. Det värsta med hela spelet är ju att jag ändå inte kan sluta spela det för jag vill skjuta personerna som dödar mig och jag vill låsa upp bättre vapen, curse you xp addiction.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar