Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

lördag 26 november 2011

DreamArena Ultimate

Snart börjar sändningen ifrån den stora DreaHack arenan och då kommer vi få se Super Street Fighter 4 finalen, Starcraft 2 semi och final. De kommer även visa finalen i Quake Live 1V1 men det är dock inget som jag ser fram mot då jag aldrig har varit något Quake fan. När de visar den finalen så kommer jag kolla in den andra streamen och se CS 1.6 finalen.
Måste bara säga att det är mycket tack vare Radiogamer som jag har börjat bli intresserad av E-sport eller det är där jag har hört var man kan hitta det och nu när jag har hittat det så börjar jag verkligen bli intresserad av det. Jag själv har aldrig spelat Starcraft 1 eller 2 men det är inte för att det verkar vara ett dåligt spel utan det är mer för att jag suger på RTS och har inte tålamodet till det. Men eftersom jag har börjat kolla på dessa matcher så har jag börjat bli sugen på att skaffa det men jag tror att det kommer sluta med att jag slår i sönder mitt tangentboard eller musen.
Tror dock det bara är en tidsfråga innan jag har StarCraft 2 i handen för suget börjar bli för stor för en person att hantera.

Tror även att jag kommer införskaffa mig Super Street Fighter 4 för det känns som att jag behöver ett nytt fighting spel och det verkar som det är de bästa på marknaden och jag gillar grafiken, upplägget och sen är det ju Street Fighter och det är ju alltid bra. Jag har alltid varit ett Tekken fan men de har verkligen inte blivit bättre med åren, Tekken 2 va verkligen det bästa sen har det bara blivit sämre men jag hoppas att det nya Tekken x Street Fighter kommer bli fint men jag tror dock att det kommer bli ett dåligt spel som bara kommer göra mig arg och irriterad.

Nu är det dags att dra igång lite kaffe och annat gott för att njuta av Dreamhack streaming. Ha en go lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar