Detta är en blogg som handlar om mina vardagstankar och annat som en gamer.

onsdag 23 november 2011

The Walking Dead

Då är det dags att börja på del två i denna underbara serien. Efter denna delen får jag nog börja köpa de på engelska för jag kommer inte kunna vänta på den svenska versionen ska släppas. Dock tror jag att med tiden så kommer jag köpa de på båda språken då jag tycker det är skönt att stöda de som släpper den på svenska. Jag önskar att jag läste mer comics som barn/ungdom för de jag har läst nu har vari helt magiska. Har ni några tips på bra comics som bör läsas så skriv de i kommentarerna för det är alltid uppskattat.

Jag uppskattar den grafiska novellen mer än jag uppskattar tv serien. Nu har jag bara sett den första säsongen då jag vill vänta med säsong två tills jag har kommit längre in i den grafiska novellen. Själv trodde jag att detta skulle vara en redig Zombie slakt fest men ack så fel jag hade, detta är så mycket mer än det. Det händer att där är Zombie slakt i serien men det som jag fastna för var hur människorna i serien intrigerar med varandra och hur de försöker överleva tillsammans. Har ni inte läst den så tycker jag att ni ska ge den en chans för den är helt fantastisk och ni kommer verkligen inte ångra er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar